Byliśmy ciekawi za co najbardziej restauratorzy lubią klientów, a z drugiej strony co ich najbardziej w nich denerwuje. W związku z tym zadaliśmy kilka pytań warszawskim restauratorom którzy z nami współpracują. Restauracje które wzięły udział w ankiecie to: MOMU, OM- indyjsko nepalska oraz Benihana. Jesteście ciekawi co odpowiadali i jakie wciągnęliśmy wnioski? Zapraszamy do przeczytania całego artykułu.
Każdy z restauratorów dostał ten sam zestaw pytań. Pierwsze pytanie dotyczyło odczuć restauratora kiedy idzie do restauracji jako klient.
Pytanie 1: Na co zwraca Pan\i uwagę podczas wizyty w restauracji?
Jednogłośnie każdy z restauratorów wspomniał o jakości obsługi.
- W MOMU jako ważne elementy podczas wizyty w restauracji podkreślono również: sprawność - tempo pracy obsługi, podejście do gościa - znajomość oferty oraz wystrój i położenie restauracji.
- Restauracja OM indyjsko-nepalska podkreśliła szczególnie role czystości jaka panuje w odwiedzanym lokalu.
- Właściciel Benihany natomiast wyszczególnił cechy takie jak jakość serwowanych produktów oraz atmosfera.
Pytanie 2: Wymień trzy zachowania klientów, których nie lubisz?
Kolejne pytanie dotyczyło odczuć restauratorów względem gości odwiedzających ich restauracje. Jako cechy pożądane jednomyślnie wymienione zostały: serdeczność, uprzejmość, otwartość na rozmowy z obsługą oraz ciekowość związaną z pochodzeniem dań i lokalu.
- W restauracji Benihana ceniona jest nie tylko otwartość webec obsługi ale też ogólna towarzyskość. Mile widziane jest łączenie stołów, wymienianie doświadczeń kulinarnych między gośćmi, wspólne żarty oraz tańce. Jeżeli jesteś wymagający oraz dociekliwy to miejsce dla Ciebie – kucharze tylko czekają aby móc się wykazać.
Pytanie 3: Wymień trzy zachowania klientów, które lubisz?
Dowiedzieliśmy się również czego nie robić w restauracji aby nie zostać niepozytywnie zapamiętanym. Każdy z restauratorów podszedł do tego pytania trochę inaczej.
- W MOMU nielubiane cechy to brak wyrozumiałości gości wobec obsługi podczas dużego ruchu. Restaurator podkreśla że wszystkie dania są przygotowywane codziennie ze świeżych produktów i kucharz musi mieć czas na dopieszczenie każdego szczegółu podawanego dania. Nie lubią również opryskliwych klientów, którzy z góry przed przyjściem są źle nastawieni.
- W restauracji OM indysjko- napalska nie lubiani są klienci którzy nie mówią „proszę, dziękuje, dzień dobry i do widzenia”, traktują obsługę z góry oraz narzekają na rzeczy nie związane z jedzeniem i restauracją.
- W Benihanie restaurator nie lubi kiedy za szybko wychodzicie, nie jesteście roześmiani i rozgadani oraz gdy nie próbujecie japońskiego piwa oraz smażonego ryżu który jest jedną ze spektakularnych części teppanyaki show.
Pytanie 4: Jak według Pana\ni powinna wyglądać idealna wizyta Gościa restauracji?
Wiemy już co jest lubiane i nielubione przez naszych restauratorów. Teraz już możemy sobie już wyobrazić idealną wizytę w restauracji.
- W MOMU idealna wizyta powinna być przede wszystkim swobodna. Podczas takiej wizyty najważniejsze jest aby klient odpoczął i czuł się zrelaksowany. Restauratorowi nie zależy jedynie na zaspokojeniu głodu Gościa ale również na poprawie jego samopoczucia poprzez miła obsługę, rozmowę oraz niesamowity klimat przepięknego Placu Teatralnego. Restaurator pragnie aby każda wizyta zachęcała klienta do odwiedzenia restauracji poraz kolejny.
- Odwiedzając restauracje OM indyjsko- nepalska powinniśmy być nastawieni na poznanie nowej kuchni i kultury. Idealny obraz wizyty w tej restauracji to dania pełne smaków aromatów i nowych kulinarnych doświadczeń. Perfekcyjnie jest kiedy Gość poprosi nas o doradzenie mu potraw które polecamy i dobranie wina które podkreśli jej smak.
- W Benihanie panuje niezwykła otwartość. Restaurator każdą wizytę zalicza do udanych. Szczególnie lubi wyzwania i niestandardowe spotkania. Z chęcią zorganizuje muzykę na żywo lub DJ’a i zmieni wnętrze aby zorganizuje imprezę wedle waszych upodobań.
Pytanie 5: Opisz najbardziej zaskakującą ( pozytywnie lub negatywnie) wizytę klienta w restauracji?
- W MOMU mała dziewczynka przeobraziła w własnoręcznie namalowany obrazek jej rodzinę jedząca niedzielny obiad w restauracji. Dodatkowo dziewczynka napisała podziękowania dla Szefa Kuchni za najlepszy deser jaki kiedykolwiek jadła.
- W OM indyjsko – nepalskiej najbardziej zaskakującą wizytą była ta, w której grupa osób trafiła do nas tylko dlatego, że w żadnej z sąsiadujących restauracji nie znaleźli miejsca. I przyznali to na początku wizyty. Na koniec powiedzieli, że nigdy nie jedli równie pysznego lunchu, teraz są naszymi stałymi gośćmi.
- W Benihanie natomiast obsługa była zaskoczona wizytą Roberta Lewandowskiego z całą rodziną oraz striptizerem którego zamówiły klientki do VIP-Roomu na wieczór panieński – to były gorące wieczory ;)
Wszyscy z zapytanych restauratorów lubią serdecznych uprzejmych i otwartych na rozmowy z obsługą i poznawanie nowych smaków Gości. Bez obaw pytajmy się o polecane potrawy, dobór odpowiedniego wina lub kulturę z jakiej wywodzi się restauracja. Jeżeli nie chcecie być nie miłym wspomnieniem dla obsługi pamiętajcie o kilku słowach dzień dobry, do widzenia, proszę i dziękuje. Zwracajcie również uwagę na ilość gości w restauracji oraz starajcie się odciąć od problemów dnia codziennego. Każdy z naszych restauratorów chce stworzy przyjemna atmosferę relaksu i nie lubi jak narzekacie na rzeczy nie związane z jedzeniem i restauracją. Nie bójcie się szalonych propozycji i szczodrych podziękowań – przecież wszyscy to lubimy. Mamy nadzieje że uda wam się wykorzystać nasze rady w praktyce i odwiedzić chociaż jeden z lokali. Pamiętajcie że dzięki zniżce 30% lub 50% z OpenCard macie większe możliwości.
KUP KARTĘ I CIESZ SIĘ ZNIŻKAMI Z OPENCARD !